13 Ekim 2016 Perşembe

Öğrencilerin sorunu çok

Eğitim Reformu Girişimi ve Türkiye Eğitim Gönülleri Vakfı okullara gitti, öğrencilerle konuştu, okulda nasıl bir hayatları olduğunu sordu. Özetle araştırma sonucu; öğrencilerin sorunu çok.


Çocuklara dokunan bin ah işitiyor

Çocukların çoğu okulda kahvaltı yapamıyor, öğle yemeği yiyemiyor. Bazılarının spor salonları,kütüphaneleri yok. Kimi okulum temiz değil diyor, kimi okulunun ısınmadığından şikayet ediyor. Öğrenciye bir dokunan bin ah işitiyor.

Okuldaki yaşamlar incelendi

Eğitim Reformu Girişimi ve Türkiye Eğitim Gönülleri Vakfı, 25 ilde 4,5, ve 7. sınıflarda okuyan 2.072 öğrenciyle konuştu, çocukların gözünden okuldaki yaşamı inceledi.

9.9'u kahvaltı yapamıyor

2014-2015 eğitim-öğretim yılında yapılan araştırmaya göre, sabahçı öğrencilerin yüzde 24,3'ü kahvaltı yapamıyor. Tam gün öğrencilerin ise yüzde 9,9'u kahvaltı yapmadan evden çıkıyor.

66.1'i okul yemekhanesinde yiyor

Yine tam gün okula gidenlerin yüzde 66,1'i öğle yemeğini okul yemekhanesinde yiyor, öğlenci öğrencilerin ise ancak yüzde 26,8'i öğle yemeği yiyebiliyor.

Tuvaletler kirli

Araştırmada okulların fiziki şartları da incelendi. 2014 yılı verilerine göre Türkiye'de spor salonu olan okulların oranı yüzde 8,4. Okulların yalnızca yüze 39'unda kütüphane var. Öğrencilerin en çok şikayet ettiği konulardan biri ise temizlik. Çocuklar tuvalete gidemedikleri için eve gidene kadar bekliyorlar. Bu hem sağlıklarını etkiliyor hem de dersi huzurlu bir şekilde dinleyemiyorlar. Sorular arasında çocuklara okulda kendilerini güvende hissedip hissetmedikleri de vardı. Öğrencilerin yüzde 15'i 'okulda bana kötü davrananlar oluyor' dedi. Araştırmaya göre seçmeli dersleri de çocuklar kendileri seçmiyor. Tam güne geçmenin iyi bir şey olduğunu dile getiren görevliler ise, bu sistemin içinin doğru doldurulması gerektiğini belirtti. (cnntürk)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder