18 Ekim 2015 Pazar

Eski vekilin okuma azmi!

22’nci Dönem İzmir Milletvekili ve eski belediye başkanı Hakkı Ülkü, üniversite affıyla döndüğü Ege Üniversitesi'nde lisans eğitimini tamamladı ve Gediz'de yüksek lisans eğitimine başladı.

22’nci Dönem CHP İzmir Milletvekili ve eski belediye başkanı Hakkı Ülkü, üniversite affıyla döndüğü lisans eğitimini tamamladı, bununla yetinmeyip çıtayı yükseltti. 69 yaşındaki Ülkü, torununun da öğrenci olduğu Gediz Üniversitesi’nde yüksek lisans eğitimine başladı, okuma azmiyle örnek oldu
Eski İzmir Milletvekili ve Aliağa Belediye Başkanı Hakkı Ülkü, okuma azmiyle hayran bıraktı. Ülkü, öğrenci sıralarına 69 yaşında geri döndü, Gediz Üniversitesi’nde ‘Uluslararası Politik Ekonomi Yüksek Lisans Programı’na başladı. İzmir’de siyasetin sembol isimlerinden Ülkü’nün torunu Kaan Altıntaş da Gediz Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü öğrencisi.
Dede-torun birlikte eğitim görüyor, örnek bir tablo sergiliyor. Ülkü, dersleri hiç kaçırmıyor, anlatılanları dikkatle dinliyor. Kendisinden onlarca yaş küçük arkadaşları tarafından da bir baba ve ağabey gibi seviliyor. 28 yıllık siyaset hayatı nedeniyle eğitimini yarıda bırakmanın acısını çıkardığını anlatıyor, “Üç dönem yürüttüğüm Aliağa Belediye Başkanlığı ve sonrasındaki 22’nci Dönem İzmir Milletvekilliği görevlerim sırasında en büyük arzum eğitimimi tamamlayabilmekti. Ancak siyasetin yoğun temposu yüzünden buna hiç zaman bulamadım. Milletvekilliğim 2007’de sona erdikten sonra ilk işim bu hayalimi gerçekleştirmek üzere öğrencilik oldu” diyor.
DERS ALIRKEN DERS VERİYOR
Hakkı Ülkü, ilk önce Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Sosyal Bilimler ve Davranış Bilimi Yüksekokulu’nu, ardından da öğrenci affıyla döndüğü Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü’nü 2013’te bitirdiğini söylüyor, şöyle konuşuyor:
“Torunum Kaan Altıntaş bu yıl Gediz Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği’ni kazandı. Onu kaydettirmek için gelince, yüksek lisans eğitimi alma isteği uyandı, öğrenciliğe devam etmeye karar verdim. Ailemin de görüşünü ve desteğini alıp başvurdum. Şimdi tekrar öğrenciyim, çok da sevinçliyim. Çünkü bu kez torunumla beraber aynı üniversitede, aynı dönemde okuyorum. Bu müthiş bir duygu, beni ruhen gençleştiriyor. Eğitimin yaşam boyu sürmesi gerektiğine, okumanın yaşının olmadığına inanan biri olarak, bu yolda topluma örnek olabiliyorsam ne mutlu bana. Gençlerimizden kendilerini hep geliştirmelerini, yaşama sıkı sıkıya bağlanmalarını ve hayatın hep içinde olmalarını istiyorum. Çünkü sürekli ürettikçe ve kendimizi geliştirdikçe hem daha mutlu hem de çevremize daha yararlı oluruz.” Sözcü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder