13 Ekim 2014 Pazartesi

Üstün yetenekli çocuklar için eğitim köyü

İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Tuzla Belediyesi tarafından tahsis edilen Akfırat'taki 100 dönümlük araziye, üstün yetenekli çocuklara eğitim verilecek, bilgi ve becerilerini geliştirecek bir merkez kuracak.

İstanbul Medeniyet Üniversitesi,  Tuzla Belediyesi tarafından tahsis edilen Akfırat'taki 100 dönümlük araziye üstün  yetenekli çocuklar için "eğitim köyü" kuracak.

Tuzla Belediye Başkanı Şadi Yazıcı, AA muhabirine yaptığı açıklamada,  2009 yerel seçimleri ile Akfırat ve Orhanlı beldelerinin ilçeye bağlandığını  hatırlattı.

Akfırat'ta Beyaz Masa, ödeme noktaları, İSMEK ve Belediye Çocuk Kulübü  olarak kullandıkları binayı eğitim alanında değerlendirmeyi düşündüklerini  kaydeden Yazıcı, "Eğitime önem veriyoruz. Bir yıl sonrasını düşünüyorsan tohum  ek. On yıl sonrasını düşünüyorsan ağaç dik. Yüzyıl sonrasını düşünüyorsan toplumu  eğit. Biz bugün ve yarınları düşünerek çocuklarımızın, gençlerimizin eğitimine  önem veriyoruz" dedi.

Yazıcı, Akfırat'taki belediye binasının da bulunduğu 100 dönümlük  arazinin İstanbul Medeniyet Üniversitesi'ne tahsisi görüşmelerinin 2010'da  başladığını belirterek, şu bilgileri verdi: "Arazi, Çocuk Üniversitesi'nin de içinde bulunduğu eğitim köyü  yapılması için İstanbul Medeniyet Üniversitesi'ne tahsis edildi. Bürokratik  sürecin tamamlanmasıyla üstün yetenekli çocuklara eğitim verilecek, bilgi ve  becerilerini geliştirecek donanımlarla Türkiye'nin ilk 'Çocuk Eğitim Köyü'  kurulacak. Eğitim köyü, herkese değil, testlerde üstün zekalı olduğu tespit  edilen öğrencilere yönelik olacak. Burada derslerin yanında görerek öğrenme,  deney imkanları da sunulacak. Üstün yetenekli öğrencilerden ücret alınmayacak.  Tüm çocuklar, anne ve babaları için özeldir. Çocuklara yeteneklerine göre eğitim  için destek olunması önemli. Üstün yetenekli çocuklar, toplumun yüzde ikilik bir  kısmını oluşturuyor ve özel eğitime ihtiyaç duyuyor. Bu çocuklarımız zeka  düzeylerine göre yetiştirilmediklerinde sonuçlar toplum için olumsuz olabiliyor.  İstanbul Medeniyet Üniversitesi işbirliğiyle kurulacak eğitim köyü ile bu açığı  kapatmış olacağız."

"Çok güzel bir eğitim köyü oluşturacağız" 

İstanbul Medeniyet Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hamit Okur, Üsküdar  Belediyesi ile birlikte kurdukları Çocuk Üniversitesi'nde 7-12 yaş arası, 1200  üstün zekalı öğrenciye destek eğitimi verildiğini hatırlattı.

Normal eğitimlerine okullarında devam eden öğrencilere, hafta sonları,  tatiller ve yaz döneminde zeka seviyelerine, genetik altyapılarına,  kabiliyetlerine ve gelişim yollarına yönelik destek eğitimi verdiklerini anlatan  Okur, üstün zekalı çocukların seviyelerine uygun eğitim alırsa deha derecesine  yükselebildiğini ama normal eğitim alırsa sıradanlaştığını ve daha sonra da  tamamen toplum için problem oluşturduğunu kaydetti.

Akfırat'ta çok güzel bir eğitim köyü oluşturmayı planladıklarını  belirten Okur, şunları aktardı: 

 "Araziye çocuk üniversitesi yapacağız. Her türlü altyapımız hazır.  Üstün yetenekli çocukları test ile belirleyeceğiz. Projemiz bununla kalmıyor.  Üniversite yanında çocukların yeteneklerini geliştirebilecekleri çocuk hobi  bahçeleri kuracağız, üretim yapabilmelerine olanak sağlayacağız. Bu alanda aile  ve çocuğun birlikte kalabileceği köy projemiz var. Bunu da Çocuk Eğitim Köyü  olarak isimlendiriyoruz. Aileler gelip belli dönemlerde çocuklarıyla kalacak.  Böylece çocuklarının yaptığı aktiviteleri izleyebilecek ve onlardan ayrılmamış  olacak. Birtakım kurumlarla anlaşarak, küçük tesisler kurmaları sağlanacak.  Mesela bir çikolata fabrikası, çikolata atölyesi kuracak. Atölyede çocuklarımıza  çikolatanın nasıl yapıldığını göstereceğiz. Mesela deprem simülasyonu yapacağız.  Deprem nedir, nasıl oluşur, depremden nasıl korunulur? Çocuklar burada deprem  simülasyonunu görüp, korunma yollarını öğrenecek. Benzeri her türlü şeyi biz  burada yapmayı planlıyoruz."  (Milliyet)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder