1 Kasım 2015 Pazar

İEÜ uluslararası online ders ile dünyaya açıldı!

Dijital sistemin gelişmesiyle öğrenciler başka ülkelerdeki üniversitelerle aynı anda ortak ders alabiliyor. İEÜ de online ders ile dünyaya açıldı.

Eğitim dili İngilizce İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) yaptığı yatırımlarla Türkiye’nin uluslararası üniversiteler sınıfına giren eğitim kurumlarından biri oldu.
İEÜ Rektörü Prof. Dr. Oğuz Esen, uluslararasılaşmanın bugün tüm üniversitelerin en önemli stratejik hedeflerinden biri olduğunu belirterek, “Uluslararası deneyimin mezunların istihdam edilebilirliklerini artırdığı, uluslararası deneyimlere sahip öğrenciler arasında işsizlik oranının daha düşük olduğu ve bu öğrencilerin daha girişimci olduğu bilinmektedir. Burada genellikle öğrenci ve öğretim üyesinin ülkeler arası hareketliliği üzerinde yoğunlaşılmaktadır” dedi.
Eğitimci gazetecilere üniversite kampüsünü gezdirerek bilgi veren Prof. Dr. Oğuz Esen, uluslararasılaşmanın en önemli göstergesinin de gelen ve giden öğrenci ve öğretim öğretim üyesi sayıları olduğuna dikkat çekti.
Yükseköğrenimde öğrenci ve öğretim üyesi mobilitesinin geçmişe göre önemli ölçüde artmasına rağmen, tüm öğrencilerin ve öğretim üyelerinin mobilizasyonunun mümkün olamadığını ifade eden Prof. Dr. Oğuz Esen, şunları söyledi:

ÜLKELER ARASI AYNI DERS TASARIMI


“Son yıllarda dijital teknolojilerin öğrenme ortamlarında daha fazla kullanılması ve bu alandaki yeni pedegojilerin ortaya çıkması uluslararasılaşmaya yeni bir boyut getirmiştir: öğretim ve ders programlarının uluslararasılaşması.
Yeni teknolojiler ve öğrenme yönetim sistemleri öğretim programlarındaki online derslerin sayısını artırmış, bu da farklı ülkelerdeki öğretim üyelerinin birlikte tasarladıkları derslerin farklı ülkelerdeki öğrencilere sunulmasını kolaylaştırmıştır. Bu online bir derse farklı ülkelerdeki öğrencilerin kayıtlanmasının ötesinde bir uygulamadır. Öğretim üyeleri dersi birlikte tasarlamakta, farklı üniversitedeki öğrenciler ortak proje, ödev ve sunum yaparak etkileşimli çok kültürlü bir öğrenme ortamı yaratmaktadırlar. Online ve geleneksel yüz yüze öğrenim modellerinin bir karışımı olan dersler öğretim programlarının uluslararası boyutunu artırmaktadır.”

NEW YORK’TAN ONLİNE DERS

Uluslararası iş birliği içerisinde olan bir üniversiteden online olarak bağlantı kurularak hem o üniversiteden bir akademisyen İzmir Ekonomi Üniversitesi öğrencilerine ders aktarabiliyor, hem de İEÜ’den aynı şekilde başka bir ülkedeki üniversitenin öğrencilerine ders verilebiliyor.
Prof. Oğuz dijital sistemle yapılan çalışma konusunda ise şöyle konuştu:
“ Çok sayıda farklı ülkelerdeki sınıfların bu şekilde birbirine bağlanmasıyla bir öğrenme ekosistemi yaratılmış olacaktır. İzmir Ekonomi Üniversitesi tüm öğrenme mekanlarını dijital hale getirerek öğretim programlarının uluslararasılaşmasının altyapısını hazırlamıştır. Bu alandaki işbirliklerini artırmak amacıyla New York’da bulunan “ Uluslararası Online Öğrenme İşbirliği” merkezi tarafından başlatılan bu girişimle Türkiye’den dört üniversite (İzmir Ekonomi, Bilkent, Bilgi ve Anadolu) bu tür girişimlerin ilk örneklerini yaratmışlardır. İzmir Ekonomi Üniversitesinde ‘Mutfak Sanatları ve Yönetimi ’ ile ‘Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümünden’ seçilen derslerde İEÜ ve ABD’deki sınıflar birbirine bağlanmış olacaktır.”

DİJİTALLEŞEN AKILLI KAMPÜS

İzmir Ekonomi Üniversitesi yeni akademik yıla çok önemli bir değişiklikle girdi. Stanford, Berkeley, Duke ve Wisconsin-Madison Üniversiteleri gibi dünyanın önde gelen üniversitelerinin de uyguladığı etkin öğrenmeyi kolaylaştıran, öğrenmeyi ders saatleri ile sınırlamayan, ders malzemelerine erişiminizi kolaylaştıran yeni ve kapsamlı bir sistemi öğrencilerimizin kullanımına sundu. ‘Akıllı Kampüs’ adı verilen bu sistem öğrencilerin İzmir Ekonomi Üniversitesi’ndeki öğrenme deneyimlerini zenginleştirmeyi hedefliyor.
Üniversite kurulduğu ilk yıldan bu yana İngilizce eğitim veriyor. Mezunları birer dünya vatandaşı oldu. Öğrenciler, küresel rekabetin içinde başarıyla yer alıyor. İngilizce eğitimi bir üst seviyeye taşımak üzere girişimlerini sürdürüyor. Yepyeni bir müfredat ve akıllı sınıflarla yeni binasında hazırlık sınıflarında eğitim-öğretim yılına başladı. Öğrenciler, tüm öğrenim hayatları ve kariyerleri boyunca kullanacakları İngilizceyi sanki yurt dışındaymış gibi hazırlanan yeni binada öğreniyor. Sözcü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder