İTÜ Bilim Merkezi içinde dezavantajlı çocuklara yönelik kurulan Bilim Okulu açıldı. Açılışa katılan Milli Eğitim Bakanı Avcı, eğitim gören çocuklarla sohbet ederek yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi aldı.
İTÜ Bilim Merkezi’nin içinde oluşturulan, dezavantajlı (alt sosyo-ekonomik seviyede ve bir kısmı bedensel engelli) çocuklara yönelik Bilim Okulu’nun açılışı, Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, İTÜ Rektörü Prof. Dr. Mehmet Karaca, Beyoğlu Belediye Başkanı Misbah Demircan, İstanbul Kalkınma Ajansı Başkanı Aşkın Ayık’ın da katıldığı törenle yapıldı.
Beyoğlu ilçe sınırları içinde yaşayan 375 çocuğun yararlandığı ve tamamı yüksek lisans ya da doktora öğrencilerinden oluşan 61 kişilik bilim iletişimcileri kadrosunun eğitim verdiği proje, 2014 yılı sonunda başladı. Bilim Okulu’nun resmi açılışı ise 16 Ocak Cuma günü İTÜ Taşkışla Yerleşkesinde düzenlenen törenle yapıldı.
Milli Eğitim Bakanı Avcı: Amacımız böyle merkezleri çoğaltmak
Törende konuşan Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, projenin çok önemli bir model olduğunu belirterek, hayata geçirilmesinde emeği olan herkese teşekkür etti. Bakanlık olarak sorumluluklarının farkında olduklarını söyleyen Avcı, bu tür bilim merkezlerini çoğaltarak dezavantajlı öğrencilere hizmet vermesini istediklerini kaydetti.
Bilim okulundaki eğitimlerin sadece fen bilimleri ve matematikle sınırlı kalmayacağını ve sanat boyutunun da ekleneceğini öğrendiğini ve bundan büyük memnuniyet duyduğunu söyleyen Bakan Avcı, merkezi gezerken “Foucault Sarkacı”nı gördüğünü anımsattı.
Kendisinin bu sarkaca ilişkin bilgiyi Umberto Eco’nun “Foucault Sarkacı” adlı romanından edindiğini anlatan Bakan Avcı, “Çocuklarımızın sadece fen bilimleri ve matematikle değil aynı zamanda sanatla da sporla da kültürel etkinliklerle de buluşturulmalarında büyük fayda var” dedi.
Üniversite ve okul ziyaretlerinde kitap önerilerinde bulunduğunu anımsatan Bakan Avcı, öğrencilere “Foucault Sarkacı” adlı kitabı okumalarını tavsiye etti.
İTÜ Rektörü Karaca: Üniversiteler çocuklara kapalı yerler değildir
Üniversitelerin genellikle çocuklara kapalı bir ortam olarak düşünüldüğüne dikkat çeken İTÜ Rektörü Prof. Dr. Mehmet Karaca, “Bu projede de çok güzel bir örneği görüldüğü üzere İTÜ herkese kucak açan bir kurum. Biz kendimizi daha çok fen ve matematik ağırlıklı olarak yansıttık. Ama İTÜ’nün bir de sanat ve sosyal sorumluluk yönü var. Geliştirdiğimiz birçok proje ile topluma dokunan, pozitif değer yaratan işlere imza atıyoruz” diye konuştu.
‘Bilimin eğlenceli dünyasına yolculuk’
Projenin Koordinatörlüğünü yürüten İTÜ Öğretim Üyesi Doç. Dr. Leyla Tavacıoğlu, “Çocuklara bilimi deneysel platformda anlatmaya çalışıyoruz. Çocuklar bilime dokunup, bilimin eğlenceli ve büyülü dünyasına yolculuk yapabilecekler” dedi.
Beyoğlu Belediye Başkanı Demircan da proje iştirakçilerinden biri olmaktan büyük mutluluk duyduklarını belirterek, belediye olarak çocuklara Turabi Baba Kütüphanesi aracılığıyla ulaşmaya çalışıklarını söyledi.
Her gün 90 çocuk bilim okulunda eğitim alıyor
İstanbul Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen “Ana, İlk ve Ortaokul Öğrencilerine Yaratıcı, Deney ve Gözleme Dayalı Uygulamalı Fen ve Matematik Eğitimi ve Ar-Ge Çalışmaları Projesi” kapsamında, Beyoğlu ilçe sınırları içinde 375 çocuk İTÜ’de kurulan Bilim Okuluna başladı. Öğrencilerin seçiminde Beyoğlu Belediyesi ve Beyoğlu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile işbirliği yapıldı. Proje kapsamında, her gün 90 çocuk İTÜ Bilim Merkezine gelerek kendileri için kurulan bilim okulunda eğitim alıyor. Projede eğitmen olarak görev almak üzere tamamı yüksek lisans ve doktora öğrencilerinden oluşan 61 gönüllü, bilim iletişimci olmak üzere eğitim aldı. Halen 25’i aktif olarak görev yapıyor. Uzun soluklu projede, bilim iletişimcileri dönüşümlü olarak görev alacak.
Öğrenciler, matematik, fizik, kimya, astronomi üzerine laboratuvar çalışmaları yürütüyor, deneyler yapıyor. İTÜ Bilim Merkezi içinde bu projeye özel yeni laboratuvarlar ve atölyeler kuruldu. Bilimin eğlenceli ve etkileyici dünyasına yolculuğa çıkan çocuklar, farklı yaş gruplarına göre sınıflara ayrıldı. Okulun öğrencileri arasında anaokulu, ilkokul ve ortaokul olmak üzere 3 ayrı kademe bulunuyor.
Müfredat için öneriler geliştirilecek
Tüm deneyler ve eğitimler, MEB müfredatına paralel ilerliyor. Bu noktada okulun amaçları arasında, MEB’e müfredat önerileri ile gitmek de var. Yapılan Ar-Ge çalışmaları ile toplam 9 aylık program dahilinde sürecek eğitimler doğrultusunda bir rapor hazırlanması hedefleniyor. Ayrıca proje kapsamında gerçekleştirilecek 5 ayrı halk semineriyle, ilgi duyanların üniversite ve bilimle popüler düzeyde buluşturulması hedefleniyor.
Eğitime destek projesinin ötesinde
Ayrıcalıklı bir sosyal sorumluluk projesi olan çalışma hem kapsamı hem ulaştığı öğrenci kitlesi hem de eğitim sistemi için yeni öneriler geliştirecek olması nedeniyle örnek niteliği taşıyor. Bir eğitime destek projesinin ötesine geçilerek bilimin geleceğine yatırım yapılması, yeteneklerin keşfedilip desteklenmesi, bunun için de ekonomik temelli fırsat eşitsizliklerinin ortadan kaldırılması amaçlanıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder