30 Kasım 2014 Pazar

MEB’in yapamadığını MEF gerçekleştiriyor!

Uyguladığı eğitim modelleriyle MEB'e de öncülük yapan MEF Okulları, MEF Bahçeşehir Kampüsü ile eğitime artı değer katmaya devam ediyor. 
mef-4


Ayla Özdemir / sozcu.com.tr
Öğrencilerinin başarılarıyla son günlerde adını sıkça duyuran MEF Okulları’nın, Bahçeşehir’de açtığı yeni kampüsü görmek ve uygulanan eğitim konsepti hakkında bilgi almak için MEF Bahçeşehir Kampüsü’nü ziyaret ettik. 
Misyonu; öğrencileri, sağlıklı iletişim kurabilen, özgüveni tam, sorumluluk alabilen, yararlı hobileri olan, estetik beğenileri gelişmiş, üretken ve yaratıcı, araştırma yapmaya ve öğrenmeye meraklı, Atatürk ilkeleri ile demokratik ve laik cumhuriyete sahip çıkan; insana, topluma ve doğaya saygılı, ulusal ve evrensel değerlerle donanmış bireyler olarak hayata hazırlamak olan MEF Okulları, eğitimde öncü, yeniliklere açık bir model oluşturmak vizyonuyla, yeni açılan MEF Bahçeşehir Kampüsü’nde de eğitime katkı sunmaya devam ediyor.
behcet-yavuz-ayla-ozdemir

MEF Okulları Bahçeşehir Kampüsünden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Behçet Yavuz’la MEF Bahçeşehir Kampüsü’nde bir röportaj gerçekleştirdik.
Behçet Yavuz, kendisini MEF Okullarında öğrenme yoldaşı olarak tanımlayan tam bir eğitim sevdalısı. Öğrencilerinin mutluluğunun her şeyden önemli olduğunu vurgulayan Yavuz, “duvarlara değil insanların yüreklerine MEF yazacağız” diyor.
İŞTE O RÖPORTAJ:
behcet-yavuzMEF Bahçeşehir’in eğitimdeki farklılıkları neler olacak?
MEF Bahçeşehir Kampüsü’ne geçen şubat ayında taşındı. 24 bin metrekare kapalı alanı,  6 bin metrekare de açık ekolojik alanı olan kampüsümüzde Anaokulu, ilkokul ve ortaokulllarımız var. Kampüste anaokulu, ilkokul, ortaokul ayrı bloklarda yer alıyor. Aynı zamanda öğrencilerin ortak kullandığı yüzme havuzu, yemekhane, konferans salonu, spor salonu, etkinlik alanları, piyano odaları, görsel sanatlar gibi ortak kullanım alanlarımız var. MEF’in ikinci ulusal kampüsü. MEF Okulları aynı zamanda International Scholl dediğimiz uluslararası okulları da olan bir kurum. Bahçehir’de yeni bir okuluz ama iyi ve sağlam gidiyoruz. Bu sene ortaokulda sadece 5. sınıflara öğrenci aldık. Kısmi olarak başarılı öğrencilere burs da verdik. Şu anda çok başarılı öğrencilerimiz var. Gelecekte, önce kendileri ve bu ülke için çok önemli başarılara imza atacaklarını düşünüyorum. Biz de onlarla gurur duyacağız. MEF’te bu şekilde başarılı olmuş çok öğrenci var. Geçen ay İlayda Şamilgil’in Nobel sayılacak bir yarışmada Dünya Şampiyonu olması bizim için çok önemli. İlayda’ya okulun büyük desteği olmuştur. Bahçeşehir MEF’te de daha yeni bir okul olduğumuz halde küçük öğrencilerimiz şimdiden şiir, kompozisyon, spor yarışmalarında ödüller almaya başladı.

 MEF Okulları’nın eğitim sistemini birebir uyguluyor musunuz? Bölgede eğitim sisteminize talep nasıl?
” DUVARLARA DEĞİL, YÜREKLERE MEF YAZACAĞIZ”
Burada Ulus’taki eğitim sistemini birebir uyguluyoruz. Hatta üzerine daha iyisini koymaya çalışıyoruz. Bizim kampüsümüz çok daha modern koşullarda, yeni, genç ve heyecanlı bir öğretmen kadromuz var. Çevremizde 27 tane okul var. MEF zaten eğitim konsepti gereği bu bölgede diğer okullarda olmayan  ikili öğretmen sisteminden, tam öğrenme modeline kadar uyguladığı eğitim programlarıyla ciddi fark yaratacak. Bunu zaten bilen, bunun farkında olan veliler bize çok önemli taleplerde bulunuyor. Bu bölgede geçen seneye göre öğrenci sayısını iki katına çıkarmış tek okul biziz. Seneye de bu anlamda daha iyi olacaktır. Artık bu bölgede bir MEF olduğunu farkettirdik. Şimdiden kayıtlar için okulu ziyaretlere başladılar. Şubat ayında da önümüzdeki yılın kayıt sürecini başlatacağız. Hem ortaokullar için sınav yapacağız aynı zamanda öğrenci tanıma çalışmaları, okul tanıtma çalışmaları yapacağız. İnsanlara katkı sağlayabilecek aynı zamanda da okulumuzu tanıtmaya yönelik, çevreye açık sosyal sorumluluk projelerimiz olacak. Biz duvarlara MEF yazmak yerine, yüreklere MEF yazmayı daha çok tercih ediyoruz.
MEF Okulları’nın Eğitim Konsepti nasıl oluşturuldu?
“DÜNYADAKİ EĞİTİM SİSTEMLERİ, TÜRKİYE KOŞULLARINA UYARLANDI”
MEF Okulları’nın Eğitim Konsepti, kurucusu Dr. İbrahim Arıkan’ın 30’a yakın bir eğitimci ve akademisyen kadrosuyla birlikte, dünyanın bir çok ülkesindeki eğitim sistemlerini 8-10 yıllık uzun süreli bir çalışmayla inceleyip, Türkiye koşullarına bunun en doğrusunu nasıl uygulayabiliriz şeklinde düşünülerek oluşturulmuş bir sistemdir.
Aslında MEB’in yapması gereken çalışma bu değil mi?
“ÖNCE MEF YAPIYOR ARDINDAN MEB UYGULUYOR”
MEF’e öncü eğitim kurumu dememizin sebebi de bu zaten. MEF’in ilk defa yaptığı uygulamaları Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), bizim okulumuzda inceleyip kendi okullarına uyarlamaya başlamış bu süreçte. Mesela liselerin 4 yıla çıkarılması konusu ilk defa MEF’te uygulanmış. MEF’teki eğitim, Fen Bilimleriyle ilgili özel programlar, ölçme değerlendirme yapıları, ikili öğretmen sistemi gibi çalışmaları MEB, MEF’te deneyip, görüp, yaşadıktan sonra liselerde uygulamaya başladı.
Açıldığı dönemlerde milli eğitim sistemine de öncü olmuş bir kurumuz. Bu açıdan bakıldığında MEF’in tabiiki mevcut eğitimin yasaları, yönetmelikleri çerçevesinde kendine özgü bir eğitim modeli var. MEF’te tam öğrenme modeli uygulanıyor.
“Tam Öğrenme Modeli” ile öğrenmeyen öğrenci kalmıyor diyebilir miyiz?
“ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE EĞİTİMLE BAŞARI KAÇINILMAZ”
Tam Öğrenme Modeli, her öğrencinin aynı konuyu kavrama süresinin farklı olduğu gerçeğinden hareketle yeterli zaman verildiğinde, her öğrencinin öğrenebileceği esasına dayanır. Buna göre, sınıfta “tam öğrenme“nin gerçekleşmesi için, dersin içeriğine bağlı olarak tüm öğrencilerin, işlenen konunun %80-90’ını öğrenmeleri hedeflenir.
Bizim, anaokulumuzda, ilkokulumuzda her sınıfta iki öğretmenimiz var. Türkiye’de ikili öğretmen sistemini ilk uygulayan, bu işin öncüsü MEF’tir.
mef_bahcesehir_ikili_ogretmen

İkili öğretmen sisteminin öğrenciye katkısı nedir? 
“İKİLİ ÖĞRETMENLE TAM ÖĞRENME GERÇEKLEŞİYOR”
Düşünün bir sınıfta maksimum 24 öğrencimiz var. 24 öğrenci 24 farklı dünya demek. Öğrencilerin hiçbiri birbirine benzemiyor. Hepsi farklı özelliklere sahipler. Bu farklı özelliklere sahip çocukları aynı potanın içinde eritmeye kalkıp aynı tip davranışları kazandırmaya çalışırsanız bu, hayalden öteye gitmez. Onların öğrenme stillerini dikkate alarak, ders işleme yöntemlerinizi, eğitim programlarınızı buna göre yapılandırırsanız başarılı olursunuz.
Öğretmenlerden biri, hazırlanan plana ve senaryolara göre öğrencilerle birlikte dersi işlerken, diğer öğretmen öğrencileri izler, dikkati dağılan öğrenciler varsa onlarla ilgilenir. Sınıf içinde yavaş öğrenen öğrenciler varsa, tam öğrenmenin gerçekleşmesi için ek etkinlikler, farklı yöntemler uygulanır. Çabuk öğrenen öğrenciler için ise, ek çalışma sayfaları verilir. Eksik kalan bilgi varsa, o öğrencilerle birebir çalışma yapılarak, tam öğrenme gerçekleştirilir. Sınıfta iki öğretmeninin bilgiye ulaşmak için yaptıkları araştırma ve çalışmalar, öğrencilere örnek olur. İki öğretmen arasındaki sevgi saygı, öğrenciler arasındaki ilişkilere de doğrudan yansır.
takim-calismasi

Tam öğrenme, öğrencileri iyi analiz etmekle amacına ulaşıyor diyebilir miyiz? Bu süreç nasıl gerçekleşiyor?
“CİDDİ ANLAMDA BİR EĞİTİM KNOW-HOW’UMUZ VAR”
Tam öğrenmenin sözünü etmek yetmiyor. Hayata uygulanmasını gerçekleştirmek gerekiyor. Bizim bu anlamda merkezde bir ölçme değerlendirme birimimiz var. Orada çalışan ölçme değerlendirme uzmanlarımız var. Sürekli öğrencilerimizin geldikleri düzeyi test ediyoruz. Bu veriler analiz ediliyor, ona göre de planlamalar gerçekleştiriliyor. Eğitim programları oluşturmak en önemli iştir. Bizim eğitim öğretimde program oluşturmaktan ziyade ciddi anlamda bir eğitim Know-How’umuz var. 
Öğrencileri seçerken de kriterleriniz var mı?
“AİLEYİ TANIMAK, ÖĞRENCİYİ TANIMAK KADAR ÖNEMLİ”
Okula öğrenci alırken de aynı titizliği gösteriyoruz.  Bir çok okulun yaptığı gibi sadece öğrenci tanıma çalışması yapmıyoruz. Aileyi de tanıma çalışması yapıyoruz. Birçok okul bursluluk sınavı der. Türkçe, Matematik, Fen, Sosyal derslerinden sorular sorar. Tam puan alan öğrenciye % 100 burs verir. Biz öğrencileri o sınavlara da alırız ama öğrencinin yabancı dil seviyesini de ölçeriz. Onun dışında çocuğun davranışlarını, toplum içindeki iletişimini, arkadaşlarıyla olan diyaloglarını ölçeriz. Serbest bir ortamda, 3. aşamada psikolojik danışmanlarımız devreye girer. Psikolojik danışmanlarımız o çocuklarla farklı ortamlarda birlikte ya da ayrı özel çalışmalar yapar. O da ayrıca bir rapor olur. Bunun yanında aileyle de görüşürler. Aileyi tanıma çalışması yaparlar. Aile çocuğunu ne kadar tanıyor, eğitime bakışı ne, gelecek beklentileri neler? Bütün bunların hepsi bir araya getirilir. Bizim için çocuğun akademik başarısı, İngilizce seviyesi kadar davranışları da önemli. Çocuğun okula başladığında sıkıntı yaşamasını istemiyoruz. Bu yüzden her öğrenci için Öğrenci Kayıt Kabul Komisyonu oluşturduk.
mef_bahcesehir_yuzme

Öğrenci seçiminde ailenin tutumu hangi açıdan önem taşıyor?
“SOSYAL KÜLTÜREL ETKİNLİKLER, DERS KADAR ÖNEM TAŞIMALI”
Aile bize gelip, “çocuğuma sabahtan akşama kadar test çözdürün” derse buna dur deriz. Evet biz sınavlarda başarılı çok öğrenci yetiştiriyoruz ama bunun yanında sosyal, kültürel etkinliklerin olması gerektiğini düşünüyoruz. Türkiye’de sosyal, kültürel etkinliğin en fazla olduğu okul MEF’tir. Bizde her gün istisnasız etkinlik vardır. Etkinlik saatimizde öğrencilerimizin kimi piyanoya gider, kimi jimnastiğe, kimi halk oyunlarına gider. Birebir çalıştıkları piyano odalarımız var. Yaz okulları, kış okulları açıyoruz. Oralarda öğrencilerin bu özelliklerine takviye yapıyoruz . Yani öğrenciyi alırken de titiz davranıyoruz, eğitim yaparken de… Tam öğrenme bütün alanları da kapsayan çocuğun farklılıklarını dikkate alan bir sürede gerçekleştirilen bir modeldir. Zor ama gerçekleştiriyoruz.
saygı

Değerler eğitiminin önemi nedir? MEF’te nasıl uygulanıyor?
“EĞİTİM SÜRECİNİN BÜTÜN KATEGORİLERİNDE MEVCUT”
Sürekli değişen ve gelişen çağa ayak uydurabilmenin en doğru ve güvenilir yolu “eğitim”dir. Değerler eğitimini bir eğitim sürecinin bütün kategorilerine koyarak, çocukların kendilerini ifade edecekleri ortamlar yaratarak oluşturuyoruz. Selamlaşmayı bir kazanım haline getirebilmek bir değerdir bize göre. Öğrencilerimizin sağlam karakterli kişiler olarak yetişmeleri ve çevreden gelecek olumsuz etkilere karşı durabilmeleri bizim için çok önemli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder