14 Şubat 2015 Cumartesi

4 sınıfa tek öğretmen boykotu

Muğla'nın Menteşe İlçesi'nde kent merkezine 56 km uzaklıkta bulunan Göktepe Şehit Jandarma Uzman Çavuş Berkant Şara İlkokulu'nda, öğrenci velileri, birleştirilmiş sınıfta, 1,2,3 ve 4. sınıf öğrencilerine tek öğretmen tarafından eğitim verilmesine isyan etti. Veliler, çocuklarını okula göndermeme kararı aldı.

Göktepe Şehit Jandarma Uzman Çavuş Berkant Şara İlkokulu'nda bir öğretmen bulunuyor. Birleştirilmiş sınıf anlayışı içinde 1. 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerine bir öğretmen tarafından eğitim verilmeye çalışılıyor. Duruma isyan eden öğrenci velileri, yaptıkları toplantıda okula ikinci bir öğretmen atanmaması halinde çocuklarını okula göndermeme kararı aldı.

Kar ve buzun geçit vermediği yolu zorlanarak da olsa aşan öğrenci velileri Menteşe İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü'ne gittiler.  Menteşe’de 11, il genelinde 9 ise ilkokulda birleştirilmiş sınıflarda tek öğretmen tarafından eğitim verildiğini belirten İlçe Milli Eğitim Müdürü Seydi Ahmet Üğe, norm kadro fazlalığı nedeniyle okulun bir öğretmene düştüğünü söyledi.


Üğe, Bakanlığın genelgesi doğrultusunda öğrenci sayısı 21’in altında bulunan okullara bir öğretmen atamak zorunda olduklarını belirterek ikinci bir öğretmen atanmanın mümkün olmadığını söyledi. Bu açıklamayla şaşkına dönen veliler, müdür Üğe ile tartıştı ve çocukların okula göndermeyeceklerini belirtti.

KAYMAKAM'DAN AİLELERE: KAÇ ÇOCUĞUN VAR SORUSU
Öğrencilerin aileleri, sorunlarına çözüm bulmak amacıyla Menteşe İlçe Kaymakamlığı’nı da ziyaret ettiler. Veliler, Kaymakam Zeki Aslan tarafından kabul edildi. Veliler, Kaymakam Aslan’a bir odada 1, 2,3 ve 4. sınıflara bir öğretmen tarafından eğitim verilmeye çalışıldığını, bu nedenle çocuklarının istenilen seviyede öğrenim göremediklerini söyledi.

Kaymakam Zeki Aslan, ailelere tek tek 'Kaç çocuğun var?' diye sorarak Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın sık sık söylediği “ üç çocuk yapın” sözünü anımsattı.

Menteşe İlçesi'nde çoğu ailenin bir ya da iki çocuk yaptığını bunun da okullarda öğrenci sayısını düşürdüğünü öne süren Kaymakam Aslan, “Konuyu bilmiyorum. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nden bilgi alacağım. Sorunun çözülmesi yönünde talimat vereceğim'' dedi.

Aileler, eğer okula bir öğretmen daha atanmazsa çocuklarını göndermeyeceklerini söyleyince Menteşe İlçe Kaymakamı Zeki Aslan velilere tepki gösterdi. Aslan, velisi de olsa çocukların geleceğiyle oynamaya kimsenin hakkının olmadığını vurguladı.

''ÇOCUKLARININ EĞİTİM HAKKI, İNSAN HAKKIDIR''
Duruma isyan eden aileler, tepkilerini şöyle dile getirdi:
“Biz eğitimi ayrı ayrı sınıflarda, sınıf öğretmenlerimizden aldık. Yıllar sonra çocuklarımız aynı koşullarda eğitim alamıyor. Birleştirilmiş sınıf düzeninde bir odanın içinde 1, 2, 3 ve 4. sınıflara bir öğretmen eğitim vermeye çalışıyor. Bu da eğitim seviyesinin düşmesine neden oluyor. Biz öğrenci velileri olarak, ikinci bir öğretmen ataması yapılıncaya kadar çocuklarımızı okula göndermemeye kararlıyız.”hürriyet.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder