3 Şubat 2015 Salı

Öğretmenlerin kendilerini en değerli hissettikleri 10 ülke

OECD tarafından gerçekleştirilen bir çalışmaya göre öğretmenler, takdir edildiklerini maalesef pek fazla hissetmiyorlar. Öğretmenlerin kendilerini en değerli hissettikleri 10 ülke...



Öğretmenler belki de gezegendeki en önemli işlerden birini yapıyor. Her şeyden önce global vatandaşların gelecek neslini yetiştirmenin sorumluluğunu taşıyorlar. Ancak OECD tarafından gerçekleştirilen bir çalışmaya göre öğretmenler, takdir edildiklerini maalesef pek fazla hissetmiyorlar. Dünyanın çeşitli ülkelerindeki öğretmenlerin sadece yüzde 31′i emek vererek geçirdikleri saatlerin yüksek bir itibar gördüğünü düşünüyor. Peki sınıfların gerçek kahramanlarının emeklerine değer verildiğini en çok hissettiği yerler hangileri?

İşte o ülkeler:

10. Amerika Birleşik Devletleri

Amerika’daki eğitimciler işlerinden oldukça memnun görünüyor. Çünkü OECD’nin anket çalışmasına katılan Amerikalı öğretmenlerin yüzde 89′u böyle söylüyor. Ancak büyük bir çoğunluğu, yaptıkları işin takdir edildiğini hissetmiyor. Çalışmaya katılan öğretmenlerin sadece yüzde 34′ü kendisine değer verildiğini hissettiğini söyleyerek Amerika Birleşik Devletleri’ni sıralamanın en altına yerleştiriyor.

9. Romanya

Romanyalı öğretmenlerin sadece yüzde 82′si zamanlarını öğretmeye ve öğrenmeye ayırabildiklerini söylerken okul çapında karar alma fırsatlarının çok az olduğunu ve bunun seyrek olarak gerçekleştiğini ekliyor. Peki ya sonuç? Romanya’daki öğretmenlerin sadece yüzde 34.7′si toplum tarafından kendilerine değer verildiğini söylüyor.

8. İngiltere

İngiltere’deki eğitimciler bolca mesleki gelişim desteği alıyor olsa da sadece yüzde 35′i İngiliz halkı tarafından kendilerine değer verildiğini düşünüyor. Okul kararlarına katılma fırsatı olan İngiliz öğretmenler, iki kat daha fazla öğretmenliğin değer verilen bir meslek olduğunu söylüyor.

7. Avustralya

Avustralyalı öğretmenlerin sadece yüzde 38.5′i öğretmenliğin toplum tarafından değer verilen bir meslek olduğunu düşünüyor. Kendilerine değer verildiğini hissettiklerini söyleyen öğretmenler, üç kat daha fazla okullarındaki karar verme süreçlerine belirgin bir şekilde dahil edildiklerini söylüyor.

6. Hollanda

Hollanda’daki eğitmenlerin sadece yüzde 40.4′ü öğretmenliğin toplum tarafından değer verilen bir meslek olduğunu düşünüyor. Bu, çalışmadaki altıncı en yüksek yüzde. Ancak bu oran, öğretmenlerin işlerinden duydukları memnuniyeti etkilemiyor. Çalışmaya katılan eğitimcilerin yüzde 90′ından fazlası genel anlamda mesleklerinden memnun olduklarını söylüyor.

5. Meksika

Meksika’daki eğitimcilerin yaklaşık yarısı, düşük gelirli nüfusun yaşadığı bölgelerdeki okullarda öğretmenlik yapıyor ki bu da onların işini çok daha zorlu bir hale getirebiliyor. Ancak yine de Meksikalı öğretmenlerin yüzde 49.5′i yaptıkları işe toplum tarafından değer verildiğini hissettiğini söylüyor.

4. Finlandiya

Finlandiyalı öğretmenler kendilerini Avrupa’daki diğer tüm ülkelerdeki öğretmenlerden çok daha fazla değerli hissediyor. OECD’nin verilerine göre Finli öğretmenlerin yüzde 58.6′sı toplumun mesleklerine değer verdiğini düşünüyor. Ayrıca Finli öğretmenler, okul çapındaki kararlara katılım konusunda kendilerine bolca fırsat verildiğini belirtiyor.

3. Güney Kore

Yaptıkları işe toplum tarafından değer verildiğini söyleyen öğretmenlerin oranının yüzde 66.5′i bulduğu Güney Kore, sıralamada ilk üçün içine girmeyi başarıyor. Ülkedeki öğretmenlerin yaklaşık yüzde 91′i mesleki gelişim desteği alıyor. Ülkedeki tüm öğretmenlerin yüzde 85′i ise mesleklerinden oldukça memnun olduklarını dile getiriyor.

2. Singapur

Ortalama 36 yaş ile Singapurlu öğretmenler, OECD’nin çalışmasına katılan tüm ülkeler arasında en genç olanları. Bu genç öğretmenler, akranları ve toplum tarafından kendilerine oldukça değer verildiğini hissettiklerini söylüyor. Toplamda eğitimcilerin yüzde 67.6′sı takdir edildiklerini hissettiklerini söyleyerek Singapur’u en üst sıralara taşıyor.

1. Malezya

Malezya’daki eğitimciler yüzde 83.8 gibi şaşırtıcı bir oranda içinde yaşadıkları toplumun mesleklerine değer verdiğini düşünüyor. Bu yüksek oran, Malezya’yı bir numara yapıyor. Peki başarılarının arkasında ne yatıyor? Öğretmenlerin yüzde 97′si mesleki eğitim desteği alıyor ve okul çapındaki kararlara yoğun bir katılım gösteriyor. Ayrıca haftada sadece ortalama 17 saat ders veriyorlar. Öğretmenlerin sadece üçte biri can sıkıcı idari işlerle uğraşmak zorunda olduğunu söylüyor.

egitimpedia.com

Kaynak: http://www.takepart.com/photos/10-countries-where-teachers-feel-valued-most

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder