Geçen ekim ayında Change.org’da veliler tarafından kaldırılması yönünde imza kampanyası başlatılan ilkokulda el yazısıyla ilgili tartışmalar, Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın el yazısının doğru bir uygulama olduğunu söylemesiyle yeniden alevlendi. “Ne kadar zor öğrenirseniz bazı şeyleri, o kadar kıymetli olur, o kadar kalıcı olur” sözleriyle uygulamaya destek veren Bakan Avcı, ortaokul öğretmenlerinin de el yazısı konusunda yeniden hizmet içi eğitime alınması gerektiğini vurguladı.
Bunun üzerine bir anket çalışması yapan Türk Eğitim-Sen, öğretmenlerden de görüş aldı. Dayatma ve zorlamayla uygulanan el yazısının, ilkokul öğrencilerinin yazma isteğini engellediğini ve kaldırılması gerektiğini vurgulayan öğretmenler, “Kendi yazısını okuyamayan bir nesil” yorumunu yaptı.
ÇOĞUNLUK ‘KALDIRILSIN’ DİYOR
Eğitimcilerin, Türkiye’de sağlıklı uygulanmadığı yönünde eleştiriler yaptığı el yazısı hakkında Türk Eğitim-Sen de dün, sosyal medya üzerinden anket düzenledi ve öğretmenlerin görüşlerini aldı. “İlkokullarda uygulanan el yazısı uygulaması kaldırılmalı mıdır?” sorusu, 1186 kişi tarafından oylandı. Ankete katılanların yüzde 86’sı el yazsının kaldırılmasını isterken, yüzde 14’ü uygulamanın devam etmesini istedi. Sendika, takipçilerine, “Kaldırılması halinde yerine ‘güzel yazı’ dersi konulmalı mıdır?” sorusunu da yöneltti. 917 kişinin tercih yaptığı çalışmaya da, yüzde 79 “evet”, yüzde 21 ise “hayır” yanıtı verildi.
ÖĞRENCİLERİ ZORLAMAMALIYIZ
Konuyla ilgili yine sosyal medya aracılığıyla öğretmenlerden görüş de alındı. Öğretmenlerin görüşlerinden bazıları şöyle:
Bitişik eğik yazı yazmak ve bu yazıyı güzel yazmak bir hattatlık ve yetenek gerektirir. Nasıl iyi resim yapmayı, güzel şarkı söylemeyi, beden hareketlerini yapmayı herkese zorlamamamız gerekiyorsa, bitişik eğik yazıyı da zorlamamalıyız. Bitişik eğik yazıyı bütün öğrencilere yazdırmak, sevdirerek yazdırmak hiç mümkün değildir.
KÜÇÜCÜK ÇOCUKLARA ZULÜM
Bitişik el yazısı kullanmak, öğretmeye çalışmak, yazmaları için zorlamak küçücük çocuklara zulümdür. İlkokula başlama yaşının küçültülmesi bu zulmü katlamıştır. Küçük parmaklara ve yazıyı yazmak için eğilip bükülen küçük bedenlere eziyettir. Mutlaka 1. ve 2. sınıflarda kaldırılmalı, 3. sınıftan itibaren ayrı bir ders olarak verilmelidir.
YAZMA İSTEĞİNİ ENGELLİYOR
El yazısı insana kişilik kazandırır. El yazısının öğretilmesi gerekir. Bu öğretim şu anki sistemle olmaz. Bu sistem dayatmadır. 6 yaşındaki çocuğu kargacık burgacık yazılarla buluşturmak, yazıyı zorlaştırıp çirkinleştiriyor ve yazma isteğini de engelliyor.
YAZILAR OKUNMAZ HALDE
Bitişik eğik yazı kaldırılmalı. Çocuklar düz yazı yazanlara göre daha yavaş yazıyor. Yazılar okunmaz halde. Dik yazıdan sonra eğik yazı çalışmaları sonrası çocuklar bir bocalama yaşamıyorlardı ama eğik yazıdan sonra 4. veya 5. sınıflarda dik temel yazıya geçen çocukların hemen hemen tamamının yazısı düzensiz ve bozuktur. Bundan dolayı bakanlığın bu kati tutumuna rağmen birçok sınıf öğretmeni eğik yazıdan erken dönüş yapmaktadır”
ÜZEL YAZMA DERSİ VERİLMELİ
El kas sistemi tam gelişmemiş bir çocuğa, elini kaldırmadan bir kelimeyi yazdırmak, çocuğun harfleri bitişik yazı karakterlerine uygun yapmamasına, dolayısıyla kendi yazısını bile okuyamayan bir nesle götürmektedir. Bu nedenle bitişik yazı ikinci sınıftan itibaren ‘güzel konuşma ve yazma’ adında bir derste verilmelidir. Zorunluluktan çıkarılmalı ama öğretilerek isteyenin kullanması sağlanmalıdır. DHA
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder