7 Eylül 2016 Çarşamba

Yeni üniversiteler kuruldu bazı üniversitelerin adı değişti

İkisi İstanbul'da ikisi İzmir'de olmak üzere dört yeni üniversite kuruldu. Üniversitelerin ikisi devlet, ikisi de vakıf olarak kuruldu. Bazı üniversitelerin de adı değişti.


6745 sayılı Yatırımların Proje Bazında Desteklenmesi ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun bugün Resmi Gazete’de yayınlandı. Buna göre, İkisi İstanbul’da olmak üzere iki devlet, iki de vakıf üniversitesi kuruldu. Ayrıca bazı üniversitelerin de ismi değiştirildi.

İstanbul’da Engelsiz Eğitim Vakfı tarafından, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun vakıf yükseköğretim kurumlarına ilişkin hükümlerine tabi olmak üzere, kamu tüzel kişiliğe sahip İstanbul Kent Üniversitesi adıyla bir vakıf üniversitesi kuruldu.

Diğer vakıf üniversitesi ise Türkiye Lojistik Araştırmaları ve Eğitim Vakfı tarafından ise Beykoz Üniversitesi olarak kuruldu.

İzmir’de ise kapatılan üniversitelerin yerine iki devlet üniversitesi kuruldu. İzmir Bakırçay Üniversitesi ve İzmir Demokrasi Üniversitesi adıyla kurulan üniversitelerde eğitim, hukuk, mühendislik, sosyal bilimler, sağlık gibi çok sayıda fakülte bulunuyor.

ÜNİVERSİTELERİN ADI DEĞİŞTİ

Diğer yandan, Celal Bayar Üniversitesi ‘Manisa Celal Bayar Üniversitesi’, Niğde Üniversitesi ‘Ömer Halisdemir Üniversitesi’, Tunceli Üniversitesi ‘Munzur Üniversitesi’, Yeni Yüzyıl Üniversitesi ‘İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi’ Yıldırım Beyazıt Üniversitesi ‘Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi’ Gedik Üniversitesi ‘İstanbul Gedik Üniversitesi’ olarak değiştirildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder