21 Kasım 2016 Pazartesi

MEB TEOG sınavları ne zaman? | Okullar tatil mi?

2016 TEOG sınavları ne zaman olacak, MEB karar verdi: 23 ve 24 Kasım'da okullar tatil olacak mı? Hangi gün, hangi sınavlar var? Sınav süresi ne kadar olacak? Milli Eğitim Bakanlığı sonuçları ne zaman açıklayacak? Sınava girecek olan öğrencilerin ailelerine uzmanlardan önemli tavsiyeler... Haber içeriğimizde yer almaktadır.


Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) 2016 TEOG sınavları için önemli bir karar verdi. Salı ve Çarşamba (23-24 Kasım) okullar tatil olacak. Sınavlara çok az kala öğrenciler için sınav günleri ve sınav konuları netleşti. Sınava dair 2016 güncel bilgiler içeriğimizde yer almaktadır.

SINAV TARİHLERİ

İlk sınav tarihi: 23 Kasım - 24 Kasım 2016 tarihinde olacaktır. Mazeret sınav tarihi ise 10 Aralık 11 Aralık 2016. İkinci sınav tarihi: 26 Nisan  27 Nisan 2016 tarihinde yapılacaktır. Mazeret sınav tarihi 20 Mayıs 21 Mayıs 2016 tarihlerinde olacaktır.


TEOG SINAV OTURUMLARI VE DERSLER SIRALANDIRMASI

2016 için sınavlarda şu sistem uygulanacak: 23 Kasım'da ortak sınavlarda ilk sınav Türkçe. Saat 09:00'ta başlıyor. 20 soru, 40 dakika. İkinci sınav Matematik. Saat 10:10'da başlıyor. 20 soru, 40 dakika. Son sınav Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi. Saat 11:20'de başlıyor. 20 soru, 40 dakika.
24 Kasım'da ortak sınavlarda ikinci oturum uygulaması şu şekilde olacak: İlk sınav Fen Bilimleri. Saat 09:00'ta başlıyor. 20 soru, 40 dakika. Fen Bilimlerinden sonra ikinci sınav T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük. Saat 10:10'da başlıyor. 20 soru, 40 dakika. Son sınav Yabancı Dil. 11:20'de başlıyor. 20 soru, 40 dakika.

SONUÇLAR NE ZAMAN AÇIKLANACAK?

Sınavlar yapıldıktan sonra sonuçlar 2017 Ocak'ta açıklanacak.

YANLIŞ CEVAP VERİLEN SORULAR DOĞRU YAPILAN SORULARI GÖTÜRECEK Mİ?

Milli Eğitim Bakanlığı sınavlarda ÖSYM sistemini kullanmayacak. Öğrencilerin yanlış yaptığı sorular, doğru yaptığı soruları etkilemeyecektir.

UZMANLARDAN AİLELERE ÖNEMLİ UYARILAR

Milyonlarca öğrenci sınava hazırlanırken, sınav stresi yaşayan aileler çocukları üzerindeki etkiyi, direkt veya dolaylı olarak hissettiriyor. Bu durum çocuklar üzerinde “olumlu” sonuç değil, “olumsuz” sonuçlara sebep oluyor. Sınavda bilgiden çok “motive” daha büyük başarılar elde ettiriyor. Öğrenci ders konularında ne kadar başarılı olursa olsun, baskı ve stresten ötürü sınavlarda başarısız olma durumu çok yüksek.

AİLELER NE YAPMALI?

Öncelikle şu bilinmesi gerekir: Sınava giren aileler değil, çocuklardır. Çocuklar sınava hazırlanırken, aileler de strese hazırlanıyor. Stres, baskıyı doğuruyor. Baskı ise çocukların derslerde motive olmasını düşürüyor. Aile, çocuğa destek olması gerekir. Stresten ve baskıdan uzak, çocuklara “daha cana yakın”, bir anne veya bir baba gibi değil; bir arkadaş gibi yakınlaşması gerekir.

Programlı ve disiplinli ders çalışma konusunda aileler “programlı çalışmak”tan çok, “disiplinli çalışma” konusu üzerinde daha çok duruyor. Disiplin, çocukların eğitiminde önemli bir rol oynarken, aşırıya kaçan disiplin, çocuklar üzerinde olumsuz etki bırakmasına sebep olabiliyor. “Şu kadar saat ders çalışmazsan dışarı çıkamazsın, bilgisayarda oyun oynayamazsın, cep telefonu ve ipad yasak olur” gibi yasak uygulamalar çocuk üzerinde baskıya ve strese sebep olmaktadır. Çocuklar bu tarz durumlarda ders çalışır gibi gözükse de, aklı ailelerin disiplinli hallerinden ötürü kızgın ve canı sıkkın olur. Bu durumda çocuklar ders çalışır gibi yapar ama o dersten bir şey anlamayabilir. Disiplin dengeli olursa “ödül ve ceza” sisteminde eşitlik olduğu an, çocuğun motive oranı artacaktır.

Sınava girecek olan öğrenci, derslerde yapamadığı sorular olduğunda aile, öğrenciye pozitif yaklaşmalı ve öğrencinin “anlayacağı” şekilde yapamadığı sorulara yardımcı olmalıdır. Aile “kendi yaşına göre değil”, çocuğun yaşıtına göre davranmalıdır. “Bu soruyu sen nasıl yapamazsın, basit soru ama yapamadın, o kadar çalışıyorsun bu soruyu mu yapamadın, sen ders çalışmıyorsun” gibi cümlelerden uzak durmalı, sanki aile o soruyu “kendisi” yapamamış gibi davranmalıdır. Şu gerçek ki: Bu tarz davranışlar, çocukların “özgüveni”ni etkilemektedir. Özgüveninden yoksun olan öğrencinin saatlerce ders çalışması, o dersten başarılı olacağı anlamına gelmemektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder