6 Aralık 2014 Cumartesi

2014-DGS kitabı internette!

2014-DGS kitabı, ÖSYM'nin internet adresinden yayımlandı. MYO'lar ve açık öğretim ön lisans programları, DGS başarısını bu kitaptan görebilecek.

“2014 – Meslek Yüksekokulları ile Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı Sonuçları (2014-DGS)” adlı kitap, ÖSYM’nin http://www.osym.gov.tr internet adresinden yayımlandı.

Meslek yüksekokulları ile açık öğretim ön lisans programlarına, kendi mezunlarının DGS’de nasıl bir başarı gösterdiklerine ilişkin bilgi sağlaması amacıyla yayımlanan kitabın önsözünde ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ali Demir’in şu ifadeleri yer alıyor:

“Meslek Yüksekokulları ile Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı (DGS), 15.10.1999 tarih ve 23847 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan “Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik” uyarınca düzenlenerek ilk kez 3 Eylül 2000’ de on beşinci kez de 19 Temmuz 2014 tarihinde uygulanmıştır. Bu sınava meslek yüksekokulları ve açık öğretim önlisans programları mezunları girmiştir.

2104-DGS KİTABINA BURADAN ULAŞABİLİRSİNİZ!
DGS’de adaylara sayısal ve sözel olmak üzere iki bölümden oluşan bir yetenek testi uygulanmıştır. Bu sınavda adayların sayısal ve sözel içerikli akıl yürütme (muhakeme) becerilerinin ölçülmesi amaçlanmıştır. DGS puanları, adayların sınav sonuçlarından hesaplanan sözel ve sayısal standart puanlarının ve ön lisans öğrenimlerinde elde ettikleri akademik not ortalamalarından hesaplanan ön lisans başarı puanlarının (ÖBP) belli katsayılarla çarpılarak toplanmasıyla elde edilmiştir.
Yerleştirme, adayların DGS puanları ve tercihleri ile yükseköğretim programlarının kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak bilgisayarla yapılmıştır.

Bu yayında, 2014 DGS’ye giren adayların mezun oldukları meslek yüksekokulları programlarına göre ham puan ortalamaları ve standart sapmaları ile sınava giren ve yerleşen aday sayıları yer almaktadır.

OKULLAR DGS BAŞARISINI GÖREBİLECEK
Bu sonuçlar, meslek yüksekokulları ile açık öğretim ön lisans programlarına, kendi mezunlarının DGS’de nasıl bir başarı gösterdiklerine ilişkin bilgi sağlayacaktır.”

Bilgilerin ÖSYM İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Daire Başkanlığının, Dokümantasyon ve Arşiv Şube Müdürlüğünde derlenip, yayıma hazırlandığını belirten ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ali Demir bu yayında yer alan bilgilerin yorumlanırken aşağıdaki hususların da göz önünde tutulmasının uygun olacağını ifade ediyor.

a) 2014 DGS’ye önceki yıllarda mezun olan adaylar da girebilmişlerdir. Eski yıllardaki mezunlardan özel olarak sınava hazırlanmamış olanların bazı bilgileri unutmuş olmaları doğaldır. Eski mezunların daha çok sınava girdiği bir yükseköğretim programına ait ortalamaların bu durumda olmayan diğer programlara göre daha düşük olması beklenir. Bazı adayların ise sadece sınav hakkında bilgi edinmek için sınava girmiş olabilecekleri de göz önünde
tutulacak hususlardan biridir.

b) Bu kitaptaki sayısal bilgilerden anlaşılacağı gibi bazı programlardan sınava giren aday sayısı, aynı alandaki diğer programlardan daha az veya daha çok olabilmektedir. Sınava giren aday sayısının az olduğu yükseköğretim

programlarında, bu adayların mezun oldukları programı temsil edemeyecekleri unutulmamalıdır.
c) Meslek yüksekokulları, sahip oldukları eğitim-öğretim olanakları yönünden önemli farklılıklar göstermektedir. Bir meslek yüksekokulundaki bir programın ortalamaları diğer bir meslek yüksekokulunun bir programı ile karşılaştırılırken bu husus göz önünde tutulmalı, karşılaştırmalar olanaklar yönünden benzer programlar arasında
yapılmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder