21 Aralık 2014 Pazar

Deniz Feneri Derneği, okullara giriyor!

Deniz Feneri Derneği ile ’İyilik Okulu Projesi’’ protokolü imzalayan İstanbul Milli Eğitim Müdürü Yıldız, projenin değerler eğitimini destekler nitelikte olduğunu savundu.



İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile Deniz Feneri Derneği arasında ‘’İyilik Okulu Projesi’’ protokolü imzalandı.

Proje İstanbul’un 39 ilçesinde belirlenecek birer okulda uygulanacak.
Protokol imza töreni İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Muammer Yıldız’ın makamında gerçekleştirildi.

İyilik Okulu Projesi protokol imza törenine İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Muammer Yıldız, Deniz Feneri Derneği Genel Başkanı Av. Mehmet Cengiz, Deniz Feneri Derneği Genel Sekreteri Nurettin Ertemel, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Murat Aşım, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Temel Eğitim Şube Müdürü Timur Tuğral, Deniz Feneri Derneği İletişim Koordinatörü Recep Koçak ve basın mensupları katıldı.

MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜNDEN DENİZ FENERİ ÖVGÜSÜ!
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Muammer Yıldız, Deniz Feneri Derneği’nin isminin iyiliklerle anılan, iyilik konusunda bir marka değer oluşturmuş bir dernek olduğunu söyleyerek derneğe teşekkür etti. Yıldız, ’İyilik Okulu Projesi’nin iyiliği, yardımseverliği, paylaşmayı, yardımlaşmayı öğreteceğini savundu.

“DEĞERLER EĞİTİMİNİ DESTEKLER NİTELİKTE”
“İyiliği, yardımlaşmayı, dayanışmayı, ihtiyaç sahiplerine el uzatmayı amaç edinen bu projede yer almaktan son derece mutluyuz” diyen İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Muammer Yıldız,  projenin Milli Eğitim Bakanlığının Değerler Eğitimi projesini destekler nitelikte olduğunu ve İstanbul’da başlayacak bu projenin tüm ülkeye yayılmasını diledi.

PROJEYE ART NİYETSİZ SAHİP ÇIKALIM MESAJI!
‘’Komşusu açken tok yatan bizden değildir’’ diyen bir Peygamberin ümmeti, camilere alanın da verenin de görmediği sadaka taşları koyan bir ceddin torunlarıyız ve bunları asla unutmamalıyız diyen Yıldız, “duyarsız bir gençlik yetiştirmek istemiyorsak, bu projeye art niyetsiz ve samimi olarak sahip çıkmalıyız” ifadelerini kullandı.

“İYİLİK TAKIMLARI OLUŞTURULACAK”
Deniz Feneri Derneği Başkanı Mehmet Cengiz ise, projenin eğitime ve geleceğe yapılacak güzel bir iyilik yatırımı olduğunu savunarak “Projenin devamında okullarda ‘İyilik Takımları’ oluşturmayı hedeflediklerini belirtti.

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün internet sitesinde imzalanan protokolle ilgili yer alan haberde konuyla ilgili ayrıntılara yer verildi. Peki, proje nasıl uygulanacak?

DENİZ FENERİ DERNEĞİ MİSAFİR EDECEK
Açıklamada yer alan bilgilere göre; Projenin İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin Eğitim Öğretimden Sorumlu Şube Müdürleri ile yapılacak toplantı sonrası İstanbul’un 39 ilçesinde belirlenecek birer okulda uygulanacak. Okullar, öğretmenler, öğrenciler ve velilerin projeye gönüllü olarak dahil olacağı ve projeye katılan her okulu temsilen seçilecek 60 öğrenci ve 6 öğretmen Deniz Feneri Derneği’nin Zeytinburnu ve Ümraniye’de yer alan merkezlerinde misafir edilerek, yardımlar hakkında bilgilendirilecek. Proje kapsamında ziyaretçi öğrencilere’’İyilik Günlüğü’, ‘’Minik Gönüllü Rozeti’’, ‘’Deniz Feneri Balonu’’ hediye edilecek.

GÖNÜLLÜLÜK ESASINA GÖRE GERÇEKLEŞECEK!
Katılımın tamamen gönüllülük esasına göre gerçekleşeceği ve katılmak isteyen öğrencilerin velilerinden muvafakat belgeleri alınarak uygulanacağı belirtiliyor. Proje kapsamında yapılan etkinliklerin eğitim öğretim yılı sonunda  rapor haline getirilerek kamuoyuna bilgilendirme yapılacağı da açıklamada yer alıyor.

İYİLİK OKULU KUMBARALARI DAĞITILACAK
Projeye katılan okullara Deniz Feneri Derneği yetkilileri ziyaretler gerçekleştirerek veli, öğretmen ve öğrencilere projenin tanıtımını ve amacını anlatan toplantılar yapacak. Proje kapsamında okullarda İyilik Okulu kumbaraları dağıtılarak yardımlar toplanacak.

Ayla Özdemir / sozcu.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder